RATHER BLACK [SCREEN]
LIKE HORSES STANDING IN THE RAIN
CINÉMOON
ENDJOY
FIRST TIME
INFLORESCENCE
BELIEVE
FINAL STAGE
36KFRGB SPCL: DMD KIU LIDT*
THE MANIFESTATION OF CAPITALISM
AUTUMN
LEAVING MONOCHROMIA
BREAK
FOREVER
COMPARE
DIE REISE MIT DER EISENBAHN HAT SICH DURCHAUS EIN WENIG GELOHNT
THE NICEST PLACE HE NEVER HAS SEEN
DER LAUF UND CHOPIN
SENSE+INNOCENCE
OHNE SCHLECHTES GEWISSEN GENIESSEN
NEUSEENLAND
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CINEMOON
2022, 2K DCP CINEMA PROJECTION (5.1, COLOR, 16:9) + INSTALLATION, VARIABLE 10'-40'
(collaboration with Anne Döring / Doppelte Unendlichkeit)
Cinemoon illuminates the cinematic cave.
Media-reflexive as "The Flicker" (Tony Conrads) the perceptual dispoitive opens up and we see cinematographic modernity itself. Where the distinction between perception and deception blurs, it becomes experiential. We see what deceives us, how perceptual hallucinations arise from light.
Cinemoon extends the radically reduced pre-semantic iteration light-dark-light-dark with a circular rotation – loops forward, so to speak. And: music.
Instruction for the audience: As soon as the moon peeks out from behind the clouds, please carefully place a hand of your choice on the shoulder of your companion.
Cinemoon leuchtet die Kinohöhle aus.
Medienreflexiv wie „The Flicker“ (Tony Conrads) öffnet sich das Wahrnehmungsdispoitiv und wir sehen die kinematografische Moderne selbst. Dort wo die Unterscheidung von perception und deception verschwimmt, wird sie erfahrbar. Wir sehen was uns täuscht, wie Wahrnehmungshalluzinationen aus Licht entstehen.
Cinemoon erweitert die radikal reduzierte vorsemantische Iteration hell-dunkel-hell-dunkel um eine rundförmige Drehbewegung – Loops forward sozusagen. Und: Musik.
Anweisung für das Publikum: Sobald der Mond hinter den Wolken hervorlugt, legen Sie bitte vorsichtig eine Hand Ihrer Wahl auf die Schulter Ihrer Begleitung.
FIRST TIME + CINEMOON (AFTERMATH)
2022, FULL PROGRAM CINEMA THEATER EXPERIENCE, VARIABLE 60'-90'
2022, 2K DCP CINEMA PROJECTION (5.1, COLOR, 16:9) + INSTALLATION, VARIABLE 10'-40'
(collaboration with Anne Döring / Doppelte Unendlichkeit)
Cinemoon illuminates the cinematic cave.
Media-reflexive as "The Flicker" (Tony Conrads) the perceptual dispoitive opens up and we see cinematographic modernity itself. Where the distinction between perception and deception blurs, it becomes experiential. We see what deceives us, how perceptual hallucinations arise from light.
Cinemoon extends the radically reduced pre-semantic iteration light-dark-light-dark with a circular rotation – loops forward, so to speak. And: music.
Instruction for the audience: As soon as the moon peeks out from behind the clouds, please carefully place a hand of your choice on the shoulder of your companion.
Cinemoon leuchtet die Kinohöhle aus.
Medienreflexiv wie „The Flicker“ (Tony Conrads) öffnet sich das Wahrnehmungsdispoitiv und wir sehen die kinematografische Moderne selbst. Dort wo die Unterscheidung von perception und deception verschwimmt, wird sie erfahrbar. Wir sehen was uns täuscht, wie Wahrnehmungshalluzinationen aus Licht entstehen.
Cinemoon erweitert die radikal reduzierte vorsemantische Iteration hell-dunkel-hell-dunkel um eine rundförmige Drehbewegung – Loops forward sozusagen. Und: Musik.
Anweisung für das Publikum: Sobald der Mond hinter den Wolken hervorlugt, legen Sie bitte vorsichtig eine Hand Ihrer Wahl auf die Schulter Ihrer Begleitung.
FIRST TIME + CINEMOON (AFTERMATH)
2022, FULL PROGRAM CINEMA THEATER EXPERIENCE, VARIABLE 60'-90'
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